Notice: Undefined index: lastart in D:\wwwroot\csrdg\asocireba.ge\httpdocs\show_article.php on line 96



მომხმარებლის უფლებები
  2019

მომხმარებელთა ინტერესების დაცვა საკითხთა ორ დიდ სფეროს მოიცავს:

  1. სამომხმარებლო პროდუქციისა და მომსახურების უსაფრთხოების უზრუნველყოფა - ეს საკითხები განხილულია განყოფილებებში: სურსათის უვნებლობა, პროდუქციის უსაფრთხოება და ტრანსპორტის უსაფრთხოება.
  2. მომხმარებლის დაცვა შეცდომაში შეყვანისა და მოტყუებისგან - ამ საკითხებზე აქ ვისაუბრებთ.

იმისთვის, რომ სამომხმარებლო ბაზარმა სათანადად იფუნქციონიროს, მომხმარებლებს უნდა ჰქონდეთ საშუალება აირჩიონ და მიიღონ ის პროდუქცია, რაც მათ სურთ და სჭირდებათ. ამისათვის უზრუნველყოფილი უნდა იყოს შემდეგი:

  • პროდუქციის არჩევისას მომხმარებელს უნდა მიეწოდოს სწორი, საკმარისი და გასაგები ინფორმაცია მისი თვისებების/თავისებურებების შესახებ;
  • მომხმარებელს საშუალება უნდა ჰქონდეს თავისუფლად, ზეწოლის გარეშე გაიაზროს მიწოდებული ინფორმაცია რათა მიიღოს გადაწყვეტილება საქონლის/მომსახურების შეძენის თაობაზე;
  • მომხმარებელმა უნდა მიიღოს ზუსტად ის პროდუქცია, რაც მან აირჩია;
  • პროდუქციის ნაკლი უფასოდ უნდა გამოსწორდეს - პროდუქცია უნდა შეკეთდეს ან გამოიცვალოს;
  • პროდუქციის ნაკლის/წუნის შედეგად მომხმარებლისთვის მიყენებული ზიანი უნდა ანაზღაურდეს.

საქართველოში ამჟამად მომხმარებელი შეცდომაში შეყვანისგან დაუცველია - 2012 წელს მომხმარებლის დაცვის კანონი გაუქმდა. 2014 წელს საქართველოს პარლამენტმა მოახდინა ახალი კანონპროექტის ინიცირება, თუმცა ის ჯერ მიღებული არ არის. ასოცირების შეთანხმებით ამ საკითხების აპროქსიმაცია 2019 წლისთვის არის გათვალისწინებული.

ასოცირების ხელშეკრულების მუხლები
ევროკავშირის კანონმდებლობა
საქართველოს კანონმდებლობა